Trwa ładowanie proszę czekać ...

Wykorzystanie płatności cyklicznych w e-biznesie

8 czerwca 2018

Płatności cykliczne to usługa, polegająca na regularnym obciążaniu karty kupującego określoną wcześniej kwotą, według specjalnego harmonogramu płatności. Użytkownik musi jednorazowo wyrazić zgodę na taką formę rozliczania się, a następnie już nigdy nie będzie musiał pamiętać o dokonaniu opłaty ani poświęcać czasu na regulowanie swoich okresowych należności. Jest to świetne narzędzie do rozliczeń wszelkiego rodzaju subskrypcji i abonamentów oraz usług odnawialnych w określonym terminie, jak np. ubezpieczenia auta.

Jeśli mamy e-przedsiębiorstwo to na płatności cykliczne warto zdecydować się wtedy, gdy oferujemy usługę, która wykupywana będzie regularnie, np. raz w tygodniu bądź raz w miesiącu. Mogą to na przykład być różnego rodzaju prenumeraty cyfrowe, abonamenty w serwisach VOD czy comiesięczne rachunki. Taka opcja rozliczenia należności niesie obustronne korzyści zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawcy. Otóż pierwszy dostaje gwarancję, że usługa będzie zawsze realizowana terminowo, a on nie musi pamiętać o uregulowaniu za nią należności. Z kolei sprzedawca zyskuje klienta, który będzie regularnie korzystał z danej usługi, a płatność zawsze wpłynie na czas zasilając konto e-sklepu.

Oferta odciążająca naszą głowę
Oferta płatności cyklicznych opracowano specjalnie dla podmiotów prowadzących działalność, która wymaga od klientów zapłat subskrypcyjnych. Serwisy płatności online, jak np. Dotpay, udostępniają narzędzia pozwalające na cykliczne obciążanie karty kupującego za jego zgodą. Metoda ta umożliwia przekazanie w zleceniu płatności harmonogramu obciążeń w cyklach różnych, to jest dziennym, tygodniowym lub miesięcznym. Według ustalonego wcześniej przez klienta harmonogramu realizowane będą cykliczne opłaty usługi zamówionej w serwisie sprzedawcy. Jest to rozwiązane idealne skrojone pod działalność wszelkiego rodzaju branż, prowadzących abonamentowe udostępnianie usług. Świetnym przykładem takiej działalności są dostawcy mediów, serwisy oferujące prenumeratę czasopism oraz firmy ubezpieczeniowe lub telekomunikacyjne.

Zyski dla sprzedawcy
Uruchomienie płatności cyklicznych w przedsiębiorstwie działającym w sieci to świetne rozwiązanie. Warto zaznaczyć, że jest to jedna z najczęściej podejmowanych form płatności przez e-przedsiębiorców. W końcu mają one ogromną wartość dla usługodawców. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu nie muszą oni liczyć na pamięć swoich klientów i martwić się płynnością finansową, a przecież pamięć potrafi zawieść każdego. Nieregularne dokonywanie wpłat za wykonane usługi abonamentowej mogą źle wpłynąć na funkcjonowanie danej firmy. Przez zastosowaniu płatności cyklicznych e-sprzedawca ma korzyść z regularnego i terminowego otrzymywania płatności za oferowaną przez siebie usługę oraz zyskuje wyższą konwersję oraz lojalność klientów, którzy nie muszą martwić się terminami płatności.