Trwa ładowanie proszę czekać ...

Wybór bramki płatności online –poradnik

11 czerwca 2016

Bez względu na to, jaki sklep chcemy otworzyć i jakim asortymentem chcemy handlować, wybór operatora płatności elektronicznych może mieć ogromny wpływ na sukces lub porażkę naszego przedsięwzięcia. Odpowiednia bramka płatności zapewnia optymalizację procesu zapłaty za kupione towary. Jest gwarancją wygody, bezpieczeństwa i oszczędności czasu, a to z pewnością doceni wielu kupujących. Ten wybór jest niebagatelny również z punktu widzenia sprzedającego. Dzięki właściwemu operatorowi możemy w łatwy sposób zarządzać wpływającymi płatnościami. Ma to znaczenie szczególnie, gdy nasze wpływy pochodzą z różnych serwisów lub przyjmujemy wpłaty również w obcych walutach. Możliwość zaoferowania klientom szybkich płatności typu pay-by-link również za pomocą urządzeń mobilnych sprawi, że nasz sklep będzie się rozwijał o wiele dynamiczniej.

Na jakie kwestie powinniśmy zwrócić uwagę decydując o wyborze konkretnej bramki płatności. Pierwszym istotnym aspektem jest możliwość realizacji transakcji z poziomu urządzeń mobilnych. Powinniśmy zadbać również o rozwiązania, które powoli stają się standardem w naszym kraju. Mowa o sprzedaży w kanałach omni i multuchanel. Klienci sklepów internetowych doceniają dziś możliwość rozpoczęcia transakcji offline, a dokończenia jej online.

Kolejnym ważnym czynnikiem wyboru powinna być ilość udostępnianych przez operatora kanałów i sposobów płatności. Na etapie wyboru metody płatności kupujący ma jeszcze możliwość wycofania się z transakcji. Jeżeli w bramce płatności nie znajdzie swojego ulubionego kanału nie będzie się długo zastanawiał i po prostu porzuci koszyk z zakupami. Wśród wielu kanałów płatności kupujący mogą wybrać ten, najdogodniejszy dla siebie, co oczywiście przekłada się na ich zadowolenie. Zadowoleni klienci zaś nie tylko będą wracali do naszego sklepu, ale również polecą go innym.

Klienci sklepów internetowych ogromną wagę przykładają do bezpieczeństwa transakcji internetowych. Dlatego też system płatności powinien je zagwarantować. Klient musi mieć pewność, że na każdym etapie zakupów jego dane są całkowicie chronione. Taką pewność dają posiadane przez operatora certyfikaty bezpieczeństwa oraz postępowanie w zgodzie z obowiązującymi w naszym kraju standardami płatności. W Polsce są one wyznaczane przez Komisję Nadzoru Finansowego, która ma pod swoją pieczą i kontrolą wszelkie instytucje płatnicze.

Dosyć istotnym kryterium wyboru bramki płatności jest również możliwość jej szybkiego i sprawnego zintegrowania z naszą platformą sprzedażową. O to powinniśmy zadbać już na etapie zakupu samej platformy. Należy zwrócić uwagę, czy posiada ona opcję automatycznego włączenia płatności online. Zanim wybierzemy platformę możemy również sprawdzić na stronie operatora płatności, na którego usługach nam zależy, które platformy sklepowe posiadają płatności online w swoim standardzie.