Trwa ładowanie proszę czekać ...

Chcesz połączyć swoją stronę internetową z systemem płatności online? Zobacz jak to zrobić!

16 czerwca 2016

Zakładając sklep internetowy musimy liczyć się z koniecznością wybrania odpowiedniego systemu płatności online i zintegrowania go z własną stroną internetową. Przedstawimy dziś kroku po kroku na przykładzie bardzo popularnego PayU, w jaki sposób wdrożyć we własnym sklepie system płatności elektronicznych, aby nasi klienci mogli korzystać z szybkich płatności online.

Pierwszym krokiem ku szybkim płatnościom jest rejestracja na stronie dostawcy usług. PayU proponuje automatycznie generowaną umowę, którą wystarczy zatwierdzić online. Nie trzeba chyba podkreślać, że każda umowa przed podpisaniem czy zatwierdzeniem wymaga przeczytania. Cała procedura jest niezwykle szybka i po około 15 min. jesteśmy już zarejestrowani na stronie PayU. W trakcie rejestracji podajemy podstawowe dane firmy takie, jak nazwa, NIP, REGON, adres, dane kontaktowe właściciela oraz numer konta, które będzie wykorzystywane do wpłat PayU.

Ważną decyzją jest wybór form płatności, z których chcemy korzystać w naszym sklepie. Możemy zdecydować się na przelewy bankowe, płatności kartą albo obydwie te formy jednocześnie. Musimy wpisać adres strony, na której ma być zainstalowany system płatności PayU oraz rodzaj oprogramowania.

Po podaniu wszelkich potrzebnych danych czas na zatwierdzenie umowy i jej warunków. Z naszego punktu widzenia istotnym elementem umowy jest wysokość opłat za poszczególne transakcje. Konieczne będzie przesłanie dokumentów poświadczających uprawnienia do zawarcia umowy. Możemy jednak przesłać je już po zakończeniu całej procedury i zalogowaniu się na konto w PayU. Po dokonaniu opłaty aktywacyjnej, można zacząć realizację transakcji.

Aby było to możliwe musimy jeszcze dokonać technicznej integracji naszego sklepu poprzez odpowiednie wtyczki. Brzmi skomplikowanie? Wszystko jest bardzo proste! Biorąc pod uwagę to, z jakiej platformy sprzedażowej korzystamy, wybieramy odpowiedni plugin wraz z instrukcją ze strony GitHub. Nasz sklep może nie być oparty o żadną z popularnych platform. Jeżeli np. napisany jest w języku PHP czy Ruby, możemy skorzystać z SDK, które również pobierzemy ze strony GitHub.

Dokończenie integracji z PayU wymaga jeszcze utworzenia sklepu i POSa w systemie. Najlepiej zrobić to zaraz po dokonaniu rejestracji w Panelu Menedżerskim systemu PayU. Panel udostępnia nam wszelkie nasze dane, listę sklepów, zestawienie transakcji oraz faktur. Tu również znajdują się wszelkie potrzebne statystyki. Dostęp do konta uzyskamy po rejestracji i potwierdzeniu maila, którego otrzymamy ze strony PayU.

W ten sposób właśnie otwieramy sobie i klientom swojego sklepu drogę do świata szybkich, wygodnych i bezpiecznych transakcji internetowych.